Jonas T. Bengtsson tager i sin tredje roman udgangspunkt i virkelighedens sorte og triste verden i Københavns Nordvestkvarter. Læs Mere. Sus har et projekt. Ønsk Uddrag. SUS er en velskrevet roman af Jonas T. Bengtsson - en barsk og fordomsfri fortælling om Københavns hårdeste og mest socialt udsatte miljøer, som på samme tid giver en forståelse af, at der hos alle findes en grundlæggende menneskelighed. Film og bog fortæller historien om en godhjertet far med et alvorligt misbrugsproblem og hans udsatte søn. Sus Jonas T. Bengtsson DKK 159. Brugeranmeldelser (0) Betingelser for brukergenerert innhold Tilføj din egen anmeldelse Maren Uthaug og Jonas T. Bengtsson har leveret hver sin romanperle og får nu muligheden for at vinde eftertragtet pris. Et Dikt til Danmarks konge fra norske studenter i kongens København, (1945, digte, norsk) 272 sider, 249,95 kr. Roman. Læs Mere. Men det kræver meget forberedelse. Sus er nemlig overbevist om, at faren er et monster, ikke et menneske. Submarino Jonas T. Bengtsson DKK 71. Jonas T. Bengtsson og Maren Uthaug er de to første kandidater i spil til næste års uddeling af DR Romanprisen. Læs mere på Litteratursiden. Jonas T. Bengtsson (f. 1976) vandt debutantprisen for Aminas breve i 2005. Ti talentfulde forfattere er nomineret til bibliotekernes forfatterpris på 50.000 kroner. ... Betingelser for brukergenerert innhold Tilføj din egen anmeldelse. Rosinante. Et eventyr Jonas T. Bengtsson DKK 107. Jonas T. Bengtsson skriver virtuost, præcist og musikalsk i sin aktuelle roman, ’SUS’. Et Dikt til Danmarks konge fra norske studenter i kongens København, (1945, digte, norsk) Bibliotekernes e-bøger og netlydbøger Om eReolen. Første del af romanen, hvor vi følger opbygningen af et usædvanligt far-søn-forhold, fungerer fremragende, men i romanens anden del bliver Bengtsson for opsat på at få historien til at ende lykkeligt. Samtidig er han dybt fascineret af eventyrets struktur og karakterer og har fundet stor inspiration i slaviske og skandinaviske folkeeventyr. »Jeg ville aldrig selv betegne mit forfatterskab som socialrealistisk. Ønsk Uddrag. Hun forbereder sig på sin fars løsladelse, hun vil nemlig slå ham ihjel. Sus forsøger at skubbe sin fortvivlelse væk og bruger i stedet al sin tid på at forberede sig på at slå faren ihjel, så snart han løslades. En barsk og fordomsfri fortælling om Københavns hårdeste og mest socialt udsatte miljøer, som på samme tid giver en forståelse af, at der hos Weekendavisen den 19. maj 2017.. Roman.Jonas T. Bengtssons nye roman er mørk realisme og en hyldest til Agota Kristof.. Jonas T. Bengtsson: Sus. Mange har set Thomas Vinterbergs film Submarino, der bygger på en roman af Jonas T. Bengtsson, og nogle vil også have læst bogen. Anmeldelse af: Sus af Jonas T. Bengtsson. Køb 'Sus' bog nu. Litteratursidens stand byder på masser af samtaler med aktuelle forfattere, blandt andre Helle Helle og Kim Fupz Aakeson, som er nomineret til DR Romanprisen. Han har desuden skrevet de anmelderroste romaner Et eventyr (2011) og Submarino (2007), som han modtog P. O. Enquist-prisen for, og som blev til en prisvindende film af Thomas Vinterberg. Jonas T. Bengtsson har mere eller mindre gjort det til sit speciale at skrive om hovedstadens obskure underverden. Ingen kan som Bengtsson skrive om personer og miljøer fra Danmarks bagside. Jonas T. Bengtsson er ikke interesseret i at udvide sine læseres sociale bevidsthed eller leve op til de forventninger, der er til såkaldt socialrealistisk litteratur. Et Dikt til Danmarks konge fra norske studenter i kongens København, (1945, digte, norsk) Litteratursidens stand byder på masser af samtaler med aktuelle forfattere, blandt andre Helle Helle og Kim Fupz Aakeson, som er nomineret til DR Romanprisen. Nu kan de ansatte på landets biblioteker stemme om, hvilken forfatter der skal vinde prisen. Sus er nemlig overbevist om, at faren er et monster, ikke et menneske.